Jakie działania dotyczące pracowników może podjąć pracodawca w dobie kryzysu wywołanego pandemią wirusa SARS-CoV-2

wirus SARS-CoV-2

Czekając na nowe rozwiązania legislacyjne, które uchronią przedsiębiorstwa przed skutkami epidemii, warto również przeanalizować, jakie możliwości oferuje Kodeks pracy i czy przypadkiem to, czym obecnie dysponujemy, nie okaże się pomocne w trudnych czasach, jakie niewątpliwie nadchodzą.

(Czytaj dalej na facetpo40.pl)

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Udostępnij go innym:

Koronawirus – komu przysługuje dodatkowy zasiłek opiekuńczy na czas opieki nad dzieckiem? Koronawirus – komu przysługuje dodatkowy zasiłek opiekuńczy na czas opieki nad dzieckiem?

Kancelaria adwokacka adw. Lilianna Skiba

Przez najbliższe dwa tygodnie wszystkie żłobki i szkoły w Polsce będą zamknięte. Tysiące rodziców będzie zmuszonych do zapewnienia swoim pociechom opieki w domu. Czy za ten czas otrzymają wynagrodzenie lub zasiłek? Na jakich warunkach? O tym pisze Mecenas Lilianna Skiba.

(Czytaj dalej na facetpo40.pl)

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Udostępnij go innym:

Koronawirus a praca – obowiązki pracowników i pracodawców

Kancelaria adwokacka adw. Lilianna Skiba

Koronawirus stał się realnym zagrożeniem, stąd też w świetle prawa pojawiają się regulacje wprowadzające zmiany w relacji pracownik – pracodawca. Ustawa wprowadza nowe prawa i obowiązki zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy. Sprawdź jakie!

(Czytaj dalej na mamopracuj.pl)

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Udostępnij go innym:

Rewolucyjna zmiana – sąd przywróci zwolnionych do pracy bez prawomocnego wyroku

kobieta_pakuje_swoje_rzeczy_w_odchodzi_z_pracy

W dniu 7 listopada b.r. wejdzie zmiana dotycząca prawa pracy. Ucieszy ona pracowników, natomiast bardzo zmartwi pracodawców. Zwolniony pracownik będzie mógł zostać przywrócony do pracy już po wyroku sądu pierwszej instancji. Konsekwencje tej nowelizacji są trudne do przewidzenia.

Dowiedz się już teraz!

(Czytaj dalej na mamopracuj.pl)

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Udostępnij go innym:

Telepraca możliwa na wniosek pracownika – bardziej elastyczne zasady?

Możliwość wprowadzenia telepracy na sam wniosek pracownika, uelastycznia tę formę zatrudnienia. Ma to niebagatelne znaczenie dla rodziców dzieci znajdujących się w szczególnej sytuacji, którzy korzystając z tej formy zatrudnienia mają możliwość pozostania na rynku pracy.

Zwolnienie dyscyplinarne

Przyczyną zwolnienia dyscyplinarnego pracownika może być ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych. W jakich sytuacjach można zwolnić pracownika dyscyplinarnie, jakie obowiązki ciążą w takiej sytuacji na pracodawcy i jakie prawa traci pracownik?

Dowiedz się już teraz!

(czytaj dalej na facetpo40.pl)

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Udostępnij go innym:

Mobbing – jego przejawy i prawne konsekwencje

Pojęcie mobbingu znane jest większości z nas, ale nie zawsze potrafimy dokładnie ocenić, co jest już mobbingiem, a co jeszcze nim nie jest. Podobnie sytuacja się ma do praw i roszczeń, które możemy nabyć w momencie, gdy staniemy się ofiarą mobbingu.

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Udostępnij go innym:

Jakie uprawnienia rodzicielskie mają rodzice adopcyjni?

Czy wiesz, że kodeksowe rozwiązania dotyczące przywilejów rodzicielskich obejmują także rodziców adopcyjnych? Od 6 stycznia 2010 r. uprawnienia rodziców adopcyjnych zostały zrównane z uprawnieniami rodziców biologicznych.

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Udostępnij go innym:

Chcesz rozłożyć rodzicielski na raty? Możesz dostać wypowiedzenie

Jeśli planujesz rozłożyć urlop macierzyński na raty, to przygotuj się na niespodziankę. Istnieje luka w prawie, która umożliwia wypowiedzenie umowy o pracę w okresie od złożenia wniosku o udzielenie kolejnej części urlopu rodzicielskiego.

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Udostępnij go innym:

Urlopy dla rodziców – kiedy składać wnioski i co Ci grozi jak nie wrócisz na czas do pracy?

Kiedy należy złożyć wniosek o urlop rodzicielski albo wychowawczy? Czy pracodawca może odmówić takiego urlopu i co jeśli wniosek złożysz za późno? Co się stanie jeśli po długim urlopie wychowawczym zapomnisz stawić się w pracy?